Vážení zákazníci, o státních svátcích 1. 5. a 8. 5. bude centrála na Chodově otevřena 9:30 – 18:00.
v košíku zboží za 0,-

Váš košík je prázdný.


Nejste přihlášen
Úvod   >   Info   >   O nás   >   Naše historie
Informace

Naše historie

Příběh naší společnosti začali psát v roce 1996 spolužáci Milan Kocián a Robert Novotný na kolejích ČVUT v Praze. Spojením prvních slabik svých křestních jmen s dodatkem "net" dali vzniknout názvu Mironet. Tým se začal rychle rozšiřovat a ještě ten rok jsme spustili první webové stránky, které tehdy ještě nefungovaly jako klasický e-shop, ale plnily spíše úlohu katalogu. Následovalo naše první velké stěhování z Břevnova do Holešovic, a přestože název naší nové adresy zněl V Háji, my byli na vzestupu.

V roce 2000 náš růst zásadně zbrzdil neoprávněný policejní zásah eskalující v dlouholetý soudní spor se státem (kauze se věnoval třeba zpravodajský pořad DVTV). I po této události jsme se však dokázali rychle oklepat a podle hesla "co tě nezabije, to tě posílí" aktuálně prosperujeme lépe než kdy dřív. O tom ostatně svědčí i naše druhé velké stěhování v dubnu 2018. Přesouváme se na Chodov, poblíž obchodního Centra, kde budujeme největší sklad v Praze a stavíme moderní prodejnu, abychom i nadále zůstali vaším číslem jedna v IT.


Na naše větší i menší milníky se mrkněte v následujícím přehledu.

  • 1996 – založení společnosti


    • Dva spolužáci z ČVUT, Milan Kocián a Robert Novotný, zakládají na kolejích firmu Mironet. Již od prvopočátku se chtějí specializovat na prodej výpočetní techniky a elektroniky.

    • Spojením prvních slabik z jejich křestních jmen s dodatkem "net" vzniká název Mironet.

    • Ještě ten rok spouštíme naše první webové stránky (dá-li se tomu tak dnes ještě říkat). Tehdy byl prodej přes internet ještě vzdálený sen, ale i tak už jste si mohli na stránkách prohlížet nabízené produkty nebo procházet nabídku servisních služeb.

    • Milan Kocián firmu záhy po startu opouští, a jediným vlastníkem tak zůstává Robert Novotný.

  • 1997 – vznik nových prodejen


    • Otvíráme první prodejnu v Praze 6, kam si pro zboží i odborné rady můžete přijít dodnes.

    • Druhou prodejnu slavnostně otvíráme v Brně, v Křenové ulici.

    • Z Růže do Růžičky. Rok bohatý na nové prodejny završujeme otevřením třetí pobočky v Praze 4 v bývalém obchodní centru Růže. Po zbourání budovy v roce 2014 se přesouváme o kus dál, do ulice Jana Růžičky. Mimochodem, v té době je manažerem poboček Michal Růžička. Z toho plyne naše doporučení pro všechny Růženky ve věku 17 let: pobočce v Praze 4 se raději vyhněte obloukem.

  • 1998 – rozšiřujeme prodejní síť o franšízy


    • Rosteme, a abychom vám byli stále blíž, rozšiřujeme se o franšízové pobočky po celé České republice. Nejsilnější franšízou se stává pobočka v Hradci Králově, těsně následovaná Kladnem.

  • 2000 – kauza Microsoft brzdí náš rozlet


    • 17. května 2000 náš růst zásadně brzdí neoprávněný policejní zásah eskalující v dlouholetý soudní spor se státem (kauze se věnoval třeba zpravodajský pořad DVTV). I po této nepříjemné události se ale dokážeme rychle oklepat a podle hesla „co tě nezabije, to tě posílí“ aktuálně prosperujeme lépe než kdy dřív.

  • 2001 – na Invexu potápíme PC Mironet v akváriu


    • Samozřejmě máme všechno plně pod kontrolou a počítač je navržen speciálně tak, aby dokázal standardně fungovat i pod vodní hladinou. Na tomto "trochu jiném" vodním chlazení demonstrujeme možnosti našich PC i dovednosti našich kluků ze servisu.

    • Pro později narozené, kteří už nemají páru, co byl Invex, doplňujeme, že šlo o největší počítačový veletrh v ČR. Něco jako CES v Las Vegas, jen trochu menší. Dobře, trochu víc menší, ale pro IT nadšence měl minimálně stejný náboj jako pompézní expo ve městě hříchu.

  • 2002 – pomáháme snížit škody po povodních


    • Prahu zasahuje stoletá voda a zejména obyvatelům Holešovic působí nemalé škody na majetku. Jako vyjádření solidarity se snažíme pomoci v tom, co umíme nejlépe - zachránit vytopenou elektroniku. Zdarma diagnostikujeme poškozené věci a opravujeme vše, co se opravit dá. Snažíme se vám také poradit, jak s poškozenými věcmi zacházet.

    • Podobnou akci opakujeme i při dalších povodních. Například v roce 2010 zachraňujeme zboží v hodnotě 2 318 000 Kč. Průměrná úspěšnost ošetření je 52 % (nejvíce 82 % u hifi věží, nejméně 25 % u fotoaparátů). Doba opravy se ve většině případů pohybuje okolo jednoho týdne.

    • Zažíváme také první opravdu velké stěhování. Naším novým domovem se na dlouhých 16 let stává dobře známá centrála hned za Libeňským mostem v pražských Holešovicích.

  • 2003 – e-shop je na světě!


    • Spouštíme první e-shop. Poprvé u nás můžete nakoupit z pohodlí domova tak, jak jste zvyklí i dnes. Samozřejmě se tehdejší možnosti nemohly s těmi současnými srovnávat, i tak ale pro nás tento okamžik znamenal zásadní zlom pro další vývoj.

  • 2005 – maskot Míra


    • Rošťák s rebelsky modrým hárem se poprvé objevuje na veřejnosti. Míru můžete potkat na webu, v newsletterech a bývá s námi i na akcích. Před Mírou bylo maskotem prase, ale to není zrovna příběh, na který bychom byli pyšní. Takže na to raději zas zapomeneme.

    • A ano, Míra je opravdu starší než náš soused z jiné planety.

    • Zřizujeme také VIP oddělení pro firmy a zákazníky nakupující ve velkých objemech. VIP oddělení neustále roste a stalo se jedním z nejefektivnějších středisek v celé firmě. Díky kluci!

  • 2008 – překonáváme magickou hranici 1 miliardy


    • Poprvé v historii přesahuje náš roční obrat magickou hranici jedné miliardy korun. Hlavní dík za to patří vám. Právě vaše důvěra je totiž naší hnací silou a my se vám ji snažíme oplácet při každém nákupu i servisním zásahu.

  • 2013 – zakládáme nadační fond IT People


    • IT People vzniká jako občanské sdružení, z kterého se postupně vyvinul samostatný nadační fond působící dodnes. Lidé z IT people například organizují letní IT tábor v Eši u Pacova, pořádají přednášky na vysokých školách nebo se snaží nadchnout, podporovat a motivovat studenty z IT a technických oborů.

  • 2014 – jsme 300× v ČR


    • Rozšiřujeme prodejní síť o další pobočky a externí výdejny. Díky tomu si můžete vyzvednout objednané zboží už na 300 výdejních místech po celé České republice.

    • Jako první máme skladem iPhone 6, a to o několik dní dříve než ostatní. Jablíčkáři nás milují, konkurence už méně.

  • 2016 – web je responzivní


    • Nezáleží, jestli na naše stránky přijdete z mobilu, tabletu nebo počítače. Náš web se plně přizpůsobí velikosti vaší obrazovky, aby jeho prohlížení bylo co nejpříjemnější. Přejeme pohodlné nakupování.

  • 2017 – čtvrtá pražská pobočka


    • V Praze už jsme čtyřikrát. Otevíráme pobočku v Nových Butovicích přímo u stanice metra B.

    • V listopadu spouštíme Affiliate program pro ještě jednodušší navázání vzájemné spolupráce. Nyní se snadno můžete stát naším partnerem i vy. Více o Affiliate programu zde.

  • 2018 – budujeme nové sídlo


    • V lednu začínáme na Chodově budovat nové sídlo s největším skladem v Praze. Zatím jsme ještě potichu, o našem kroku vědí jen významní partneři a distributoři.

    • Jsme 1000x v ČR. Díky spojení s dalšími partnerskými výdejnami si vaše objednávky můžete vyzvednout skutečně kdekoli po celé republice.

    • Od 1. dubna už nejsme V Háji, ale v našem novém ráji. A není to apríl! Stěhujeme se na Chodov, vedle obchodního Centra.

    • V květnu poletíme na Mars. Společně se jmény našich dodavatelů a obchodních partnerů vynese sonda InSight naše jména vyrytá v křemíkové destičce na povrch rudé planety. Všem zúčastněným přejme šťastnou cestu!



callcentrum@mironet.cz

Hráského 2231/25
148 00 Praha 4

1000x v ČR


© Mironet.cz a.s.