Displej
Displej - Využití
Využití
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní
Nápověda parametru
Jednoduché rozdělení dle základního určení monitoru.
Úhlopříčka (")
Úhlopříčka (")
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní
Rozlišení
Rozlišení
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní
Displej - Poměr stran
Poměr stran
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní
Nápověda parametru
Vychází ze vzájemného poměru výšky a šířky displeje. Klasický, téměř čtvercový, poměr stran 4:3 už se dnes příliš nenosí, na trhu jednoznačně vládnou širokoúhlé monitory s poměrem stran 16:9 či 16:10, případně ultra širokoúhlé monitory s poměrem 21:9, vhodné především pro sledování filmů.
Typ panelu
Technologie
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní
Nápověda parametru
Technologie obrazu ovlivňuje různé faktory, jako jsou barevné podání, pozorovací úhly, doba odezvy, spotřeba energie, ale třeba i šetrnost k očím a jiné. Dříve výsadní postavení TN panelů dnes výrazně dotahují modernější technologie IPS či VA. TN vynikají rychlejší dobou odezvy, IPS se chlubí lepším barevným podáním a širokými pozorovacími úhly 178° horizontálně i vertikálně.
Displej - Typ displeje
Typ displeje
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní
Nápověda parametru
Existují 2 základní typy displejů - lesklé a matné, případně antireflexní. Lesklé displeje zpravidla zobrazují jasnější barvy, jejich nevýhodou však mohou být rušivé odlesky okolí. Ty výborně potlačují matné displeje, které umožňují pracovat i na přímém světle.
Displej - Kontrast
Kontrast
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní
Nápověda parametru
Vyjadřuje poměr jasu zobrazené bílé a černé barvy. Čím vyšší je hodnota kontrastu, tím lepší bývá i celkové barevné podání, které se nejvíce projeví například při sledování filmů.
Displej - Jas (cd/m2)
Jas (cd/m2)
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní
Nápověda parametru
Udává, jak moc dokáže monitor svítit při zobrazení bílé barvy. Udává se v cd/m2 . Čím vyšší hodnota jasu, tím lépe je obraz čitelný na přímém světle. Naopak při práci za slabého osvětlení či v úplné tmě je doporučeno nastavit hodnotu jasu na co nejnižší.
Displej - Odezva (ms)
Odezva (ms)
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní
Nápověda parametru
Udává dobu, za kterou se jednotlivé pixely rozsvítí a zhasnou. Je mimo jiné velmi ovlivněná výrobní technologií displeje. Doba odezvy je udávána v milisekundách a samozřejmě platí, že čím je rychlejší, tím lepe a dvojnásob to platí pro hráče počítačových her.
Displej - Obnovovací frekvence (Hz)
Obnovovací frekvence (Hz)
Zobrazit další (-4)
Skrýt ostatní